V skladu s poslovno strategijo banke vas vabimo, da v primeru zaznane nepravilnosti, kršitev zakona, sumljivega poslovanja ali zlorabe o tem banko obvestite, saj bo le tako omogočena odprava pomanjkljivosti ter izvedba potrebnih ukrepov.
Vabimo vas, da v primeru če odkrijete informacije, ki po vašem mnenju nakazujejo na kršitev zakona, poslovne nepravilnosti, sumljivo poslovanje ali resno zlorabo, tudi v povezavi s korupcijo, svoje pomisleke izrazite na odgovoren in učinkovit način.
To lahko storite tako, da stopite v neposreden stik z lokalnim oddelkom Skladnosti poslovanja. Neposredna prijava nepravilnosti se lahko poda ustno (osebno, v med delovnim časom oddelka Skladnosti poslovanja), preko elektronske pošte na naslov compliance@nbanka.si ali preko običajne pošte na naslov N Banka d.d., Dunajska cesta 128a, 1000 Ljubljana, s pripisom Za vodjo OE Skladnost poslovanja – NE ODPIRAJ.
Zaščita prijavitelja
Posameznik lahko poda prijavo na anonimen in neanonimen način. Banka zagotavlja, da bo prijavitelj, ki v dobri veri vloži prijavo o nepravilnostih, zaščiten pred diskriminacijo in povračilnimi ukrepi, ves čas trajanja postopka in tudi po njegovem zaključku. Prijava kršitve, ki je podana na podlagi utemeljene domneve prijavitelja, da so informacije resnične, ne bo povzročila disciplinske sankcije zoper prijavitelja, tudi če se bo na podlagi opravljene preiskave izkazalo, da so navedbe v prijavi netočne oz. neresnične.
Nihče izmed zaposlenih, ki v dobri veri prijavi kršitev, ne bo utrpel nadlegovanja, povračilnih ukrepov ali neugodnih posledic med zaposlitvijo niti kasneje. Banka spodbuja in omogoča zaposlenim in drugim, da izrazijo resne pomisleke, preden poiščejo rešitev zunaj organizacije.
Zaupna obravnava prijavljenih kršitev
Prijave kršitev ali sumov kršitve bodo ostale zaupne kolikor je le mogoče, upoštevaje potrebe po izvedbi ustrezne preiskave. Zagotovljena je tako zaščita kot tudi anonimnost prijavitelja.
Preiskava
Oddelek Skladnosti (v nadaljevanju imenovan tudi preiskovalec) je prejemnik prijave nepravilnosti ali drugega sporočila prijavitelja in je izključno odgovoren za preiskavo. Preiskovalec se na podlagi razpoložljivih informacij odloči, kako se odzvati na odgovoren in ustrezen način in je pri tem dolžan hraniti vse informacije o vsebini poročila o nepravilnostih in osebah, ki so vpletene v prijavo, kot zaupne in jih ne sme razkriti tretjim osebam, razen tistim, ki so zaradi razjasnitve okoliščin primera vključene v preiskavo.
Cilj preiskovalca je, da je preiskava izvedena (in zaključena) čim bolj celovito in pošteno ter kar se da hitro. Časovnega okvira za dokončanje preiskave ni mogoče določiti vnaprej, saj svojevrstna narava posameznega primera to onemogoča.
Anonimnost
Medtem ko so pomisleki oz. nepravilnosti lahko izražene anonimno, prijavitelje spodbujamo, naj prijavijo zadeve zaupno in ne anonimno, saj brez sodelovanja prijavitelja morda ne bo mogoče izvesti popolne preiskave. Za preiskavo je koristno imeti čim več kar se da natančnih in verodostojnih informacij. Izkušnje kažejo, da so prijave na podlagi enosmernih anonimnih prijav lahko neuspešne, ker ne omogočajo osredotočene preiskave.
Varovanje oseb, ki so predmet prijave
Upoštevajoč zaključke preiskave primera prijave, banka varuje osebe, ki so bile predmet prijave, pred kakršnimi koli negativnimi učinki v primeru, da preiskava ne najde dokazov, ki bi utemeljili ukrepanje proti navedenim osebam. Glede na izvedene aktivnosti, zbrana dejstva in ugotovitve, banka sprejme ustrezne ukrepe tako, da se zaščiti te osebe pred nenamernimi negativnimi učinki, ki presegajo namen sprejetih ukrepov. Banka vse zbrane osebne podatke skrbno hrani in varuje, in sicer z namenom, da ne bi prišlo do morebitnih neupravičenih razkritij nepooblaščenim osebam.
Splošne informacije o varstvu osebnih podatkov pa so vsem dostopne tudi na https://www.nbanka.si/pripomocki/poti-do-banke/varstvo-osebnih-podatkov/splosne-informacije-o-varstvu-osebnih-podatkov.