Lažni klici, SMS ali lažna elektronska sporočila lahko hitro pokvarijo dopust. Poznavanje varne rabe elektronske in mobilne banke je ključnega pomena.
Prijavni podatki (uporabniško ime, geslo, SMS žeton…) elektronske in mobilne banke ter računa elektronske identitete Rekono, so vaši zaupni podatki, ki jih ne smete posredovati NIKOMUR. Banka, Rekono ali na primer tehnična pomoč od vas NE BODO NIKOLI zahtevali, da posredujete svoje geslo, uporabniško ime, enkratna gesla ali druge prijavne instrumente. Če prejmete klic, SMS ali elektronsko sporočilo, kjer oseba zahteva omenjene podatke od vas, gre za POSKUS ZLORABE vašega računa.
POZOR! Prevare lahko potekajo v slovenščini oziroma prihajajo s slovenskih telefonskih številk.
Kaj se zgodi v primeru posredovanja prijavnih podatkov?
V primeru posredovanja prijavnih podatkov za elektronsko in mobilno banko ali račun Rekono neznani osebi, se ta lahko prijavi v vaš račun in prenakaže/ukrade vaša sredstva.
Če ste posredovali prijavne podatke drugi osebi, o tem obvestite banko na številko 080 22 65 ali +386 1 569 2259 za klice iz tujine.
Primeri socialnega inženiringa/poskusov zlorab
- Stranka prejme lažni klic policije, kjer je razloženo, da je z njenim osebnim računom nekaj narobe ter da v kratkem lahko pričakuje klic iz banke. V drugem klicu se neznana oseba predstavi kot uslužbenec banke, ki razloži, da je strankin bančni račun ogrožen ter, da mora sredstva prenakazati na račun banke. Gre za lažni račun banke. Nakazana sredstva v večini primerov ni več mogoče dobiti nazaj.
- Stranka prejme lažni klic, kjer je rečeno, da mora posredovati svoje prijavne podatke za račun Rekono, zaradi določene napake/ažuriranja/ogroženosti računa. Ukradeni Rekono podatki se uporabijo za krajo sredstev iz elektronske ali mobilne banke. Izvedena plačila v večini primerov ni več mogoče dobiti nazaj.
- Stranka prejme SMS ali elektronsko sporočilo, kjer je zapisana povezava do potrditve plačilne transakcije ali na primer osvežitve osebnih podatkov. Ne vpisujte svojih prijavnih podatkov na omenjenih povezavah. Do mobilne banke dostopajte le preko mobilne aplikacije Mobilna N Banka. Do elektronske banke pa dostopajte na že znanih povezavah ali pa z ročnim vpisom e.nbanka.si v spletni brskalnik. Namen lažnih spletnih strani za prijavo je kraja vpisnih podatkov ter posledično denarja. Ukradena sredstva v večini primerov ni več mogoče dobiti nazaj.
Za konec pa še enkrat poudarjamo, da so prijavni podatki (uporabniška imena in gesla) vaši zaupni podatki, katerih ne smete posredovati drugim osebam. Tehnična pomoč s strani banke ali Rekono od vas NE BO NIKOLI zahtevala, da posredujete svoje uporabniško ime, geslo, enkratno geslo ali druge prijavne podatke. Prav tako vaših prijavnih podatkov od vas ne bo zahtevala policija. Na to je potrebno biti posebej pozoren pri komunikaciji preko telefona, elektronske pošte in SMS sporočil.