Ker število spletnih prevar, t.i. phishinga, narašča, vas želimo opomniti na to, kako takšno ravnanje prepoznamo in kako naj v takšnih primerih ravnamo. 

Phishing se lahko pojavi v obliki lažnih elektronskih sporočil, SMS sporočil ali telefonskih klicev, njegov namen pa je pridobiti občutljive podatke in/ali denar žrtve. 

Phishing lahko prepoznamo po sumljivem pošiljatelju in zadevi sporočila, zahtevi po posredovanju osebnih podatkov, jeziku sporočila (slovnične napake) in napačnem spletnem naslovu.

Ko prejmete elektronsko sporočilo vedno preverite:

  • ali se e-naslov in ime pošiljatelja ujemata,
  • ali se morebitna priložena povezava ujema s pošiljateljem oziroma domeno uradne spletne strani,
  • nasvet: z miško se postavite na povezavo, da se izpiše pravi URL naslov.

Če ste pomotoma kliknili na povezavo, je lažen spletni naslov viden tudi v polju brskalnika. Bodite previdni, saj lahko že ob kliku pretijo različne grožnje, kot je na primer namestitev zlonamerne programske opreme. 

Naj spomnimo še na to, da do elektronske in mobilne banke dostopajte samo na uradnih, zaupanja vrednih povezavah:

  • Spletna banka: povezava, ki se prične s https://e.nbanka.si
  • Mobilna banka: uradna aplikacija mobilne banke (Mobilna N Banka), ki ste jo prenesli iz uradnih trgovin Google Play, App Store ali Huawei App Gallery
  • Rekono: povezava, ki se prične s https://idp.rekono.si

N Banka d.d. svoje stranke o tveganju phishinga obvešča prek info@nbanka.si ali uradne spletne strani https://www.nbanka.si

Vedno preverite, ali gre za zgoraj navedene zaupanja vredne povezave oziroma elektronske naslove. 

Za dodatna pojasnila smo vam na voljo vsak delovnik med 8:00 in 19:30 na brezplačni telefonski številki 080 22 65, lahko pa nam pišete na e-poštni naslov info@nbanka.si.

Primer phishinga:

Primer phisinga