Odgovorno korporativno upravljanje ne pomeni le spoštovanja zakonov, predpisov in standardov. Pomeni tudi zanesljiv sistem skladnosti. N Banka je zavezana skladnosti poslovanja in integriteti.
Program za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma
V N Banki imamo ničelno toleranco do vseh oblik finančnega kriminala. Naš Program PPDFT za boj proti pranju denarja in financiranju terorizma (PPDFT) zato sledi mednarodnim standardom na področju PPDFT, s čimer si banka prizadeva aktivno prispevati k različnim mednarodnim prizadevanjem za boj proti pranju denarja, financiranju terorizma in drugim kaznivim dejanjem.
Naši standardi preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma ustrezajo slovenski zakonodaji in zakonodaji EU o preprečevanju pranja denarja ter smernicam Banke Slovenije. Prav tako so v skladu s priporočili Projektne skupine za finančno ukrepanje za pranje denarja – medvladne organizacije (FATF). Pregled strank in njihovega poslovanja izvajamo z uporabo natančnih postopkov in avtomatiziranega sistema zaznavanja potencialnih zlorab finančnega sistema za namene pranja denarja.
Naše zahteve za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma veljajo v vseh državah, kjer je prisotna NLB Skupina. Članice NLB Skupine morajo namreč v celoti spoštovati slovensko zakonodajo o PPDFT in Standarde NLB Skupine. Vsi naši zaposleni in višji vodstveni delavci morajo ravnati v skladu z njimi, da bi preprečili zlorabo našega imena ali naših produktov in storitev za namene pranja denarja. Da bi zagotovili, da vedno uporabljamo najboljše možne prakse usklajevanja, redno pregledujemo naše cilje, metodologije, politike, postopke in strategije za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma, ter redno usposabljamo in ozaveščamo vse zaposlene v poslovnih delih.
Strogi ukrepi za boj proti pranju denarja in financiranju terorizma
N Banka na podlagi Politike PPDFT ne dovoljuje plačil (transakcij) v prepovedane države/zakonodaje.
N Banka ne sodeluje s komitenti iz takih držav. Usklajevanje izvajanja sistema PPDFT v Skupini vključuje tudi nadzor in pregled sistema PPDFT. S tem pristopom in nadgradnjo sistema PPDFT v zadnjih letih N Banka in NLB Skupina učinkovito upravljata tveganja PPDFT in izpolnjujeta svoje obveznosti skladno z mednarodnimi standardi in drugimi predpisi.
Drugi ukrepi, s katerimi se bojujemo proti pranju denarja in financiranju terorizma:
- N Banka ima določeno prepoved pričetka poslovnega sodelovanja s subjekti, ki imajo sedež v visoko tveganih državah z neustreznimi standardi glede financiranja terorizma,
- omejitev in poglobljeni pregledi komitentov nerezidentov, ki nimajo ekonomskih ali logičnih podlag za vstop v poslovni odnos,
- prepovedano poslovanje z državami in režimi, ki so glede na mednarodne bančne standarde opredeljeni kot visoko tvegani (vključno z Iranom, Severno Korejo, Sudanom in Južnim Sudanom, Mjanmarom, Afganistanom, Kubo, Krimom in Sirijo).
V N Banki deluje posebna komisija za preprečevanje pranja denarja, ki redno pregleduje sumljive primere in sprejema odločitve o prekinitvi poslovnega sodelovanja, kadar obstajajo tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma.
Z vidika sprejemljivosti poslovanja s subjekti in segmenti, kjer dejanska tveganja presegajo raven sprejemljivosti, banka suvereno sprejme poslovno odločitev, da poslovnega razmerja s to stranko ali skupino ne sklene ali prekine obstoječa poslovna razmerja.
Kako zagotavljamo poznavanje naših strank (angl. know your customer, KYC)
N Banka upošteva zakonodajo in mednarodne standarde, ki veljajo na področju PPDFT. NLB Skupina izvaja proces skrbnega pregleda komitenta (a) pred začetkom poslovnega sodelovanja, (b) pred izvedbo posamičnih transakcij v višini 15.000 EUR ali več, (c) v primeru dvoma glede točnosti podatkov ali (d) v primeru suma pranja denarja ali financiranja terorizma, ne glede na znesek transakcije ter (e) v primeru občasne transakcije, ki jo izvaja nekomitent banke.
Za pomoč pri boju proti financiranju dejavnosti terorizma in pranja denarja v N Banki pridobivamo, preverjamo in beležimo podatke, ki identificirajo vsako osebo oziroma subjekt, ki odpre račun.
N Banka si prizadeva za pridobivanje in posodabljanje podatkov in dokumentov v zvezi s procesom poznavanja komitenta najmanj vsaki dve leti za visoko tvegane komitente in vsakih 5 let za komitente z običajnim tveganjem.
V N Banki skrben pregled komitentov obsega naslednje:
- ugotavljanje in preverjanje identitete komitenta na podlagi neodvisnih in objektivnih virov,
- ugotavljanje dejanskega lastnika komitenta,
- pridobivanje podatkov o aktivnostih, razlogih, namenu in predvideni naravi poslovnega razmerja terdrugih zakonsko zahtevanih podatkov,
- redno spremljanje poslovnih aktivnosti komitenta na podlagi ocene tveganosti.
Kaj izvajanje postopka KYC v praksi pomeni za stranke? Ko odprete račun, vas bomo vprašali za vaše ime, naslov, datum rojstva in druge podatke, ki omogočajo, da vas identificiramo. Prav tako lahko prosimo za vpogled v vaše identifikacijske dokumente (potni list, osebno izkaznico ali druge identifikacijske dokumente). V primeru, da bomo potrebovali dodatne podatke in informacije (npr. o izvoru denarja, o končnih lastnikih in podobno), vas bomo prosili zanje, ker od nas to zahtevajo predpisi in mednarodni standardi, h katerim smo zavezani.
Podrobnejše informacije o izvajanju postopkov KYC – kako ocenjujemo in spremljamo stranke
Razvili smo učinkovite postopke za poznavanje strank (Know Your Customer ali KYC) in postopek odločanja o sprejemu novih strank, da bi zagotovili ustrezno raven skladnosti z mednarodnimi standardi preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma. Poleg tega nam ti postopki pomagajo pri zmanjševanju tveganj v zvezi s pranjem denarja, financiranjem terorizma in drugim gospodarskim kriminalom. Naši postopki KYC se začnejo z intenzivnimi pregledi stranke, pri čemer sledimo mednarodnim standardom in smernicam naših regulatorjev (pregledi strank potekajo pred vzpostavitvijo poslovnega razmerja s posamezno stranko, izvajajo pa se tudi kasneje v obliki rednih pregledov). Naši postopki veljajo ne samo za posameznike in poslovne subjekte, ki so ali bi lahko postali naši neposredni poslovni partnerji, ampak tudi za ljudi in subjekte, ki stojijo za njimi (dejanski lastniki) ali so posredno povezani z njimi (poslovni partnerji).
Na osnovi dobrega poznavanja stranke ocenimo in določimo stopnjo tveganja posamezne stranke in poslovnega razmerja. Na osnovi ocene tveganja izvajamo poenostavljen, običajen in poglobljen pregled stranke. V primeru visokega tveganja izvajamo poglobljen pregled (na primer politično izpostavljene osebe), kjer izvajamo dodatne ukrepe, kot na primer: pridobivamo podatke o izvoru sredstev in premoženja, dodatne podatke o dejavnosti, namenu in interesih stranke, sklepanje poslovnega razmerja mora potrditi višje vodstvo, med poslovanjem stranke pa pogosteje in bolj poglobljeno spremljamo poslovne aktivnosti, ki jih stranka izvaja preko storitev.
Finančne sankcije in EMBARGO (ZN, EU, OFAC, HMT)
Nesprejemljivost sklepanja poslovnih razmerij in izvajanja transakcij velja za vse subjekte, entitete, lastniške povezave, blago, države in geografska območja, ki so predmet mednarodnih omejevalnih ukrepov. N Banka skladno z zakonodajnimi zahtevami izvaja omejevalne ukrepe ZN (Združenih narodov) in EU. Kljub temu, da N Banka kot subjekt s sedežem v Sloveniji ni zavezana izvajati ameriške zakonodajne zahteve, smo v okviru politike izvajanja mednarodnih omejevalnih ukrepov (finančne sankcije in embargo) sprejeli poslovno odločitev in se zavezali k izvajanju finančnih sankcij in embargo urada OFAC, HMT ter v celoti izvajamo ameriški patriotski zakon (US Patriot Act) v delu, ki velja za tuje banke.
Sum in prijava škodljivih ravnanj
V skladu s poslovno strategijo banke vas vabimo, da v primeru zaznane nepravilnosti, kršitev zakona, sumljivega poslovanja ali zlorabe o tem banko obvestite, saj bo če tako omogočena odprava pomanjkljivosti ter izvedba potrebnih ukrepov.
Vabimo vas, da v primeru če odkrijete informacije, ki po vašem mnenju nakazujejo na kršitev zakona, poslovne nepravilnosti, sumljivo poslovanje ali resno zlorabo, tudi v povezavi s korupcijo, svoje pomisleke izrazite na odgovoren in učinkovit način.
To lahko storite tako, da stopite v neposreden stik z lokalnim oddelkom Skladnosti poslovanja. Neposredna prijava nepravilnosti se lahko poda ustno (osebno, med delovnim časom oddelka Skladnost poslovanja), preko elektronske pošte na naslov compliance@nbanka.si ali preko običajne pošte na naslov N banka d.d., Dunajska cesta 128a, 1000 Ljubljana, s pripisom Za vodjo OE Skladnost poslovanja - NE ODPIRAJ.
Poslanstvo NLB skupine
Zavezani smo kulturi odgovornosti za stranko, delujemo skladno z zakonodajo, s pravili stroke, z načeli odličnosti in integritete ter negujemo vitko organizacijo NLB Skupine.
Zaupanje strank, sodelavcev, lastnikov in družbe, v kateri delujemo, nam nalaga veliko odgovornost. Upravičujemo ga tako, da si preko sodelovanja z deležniki prizadevamo za pozitivne spremembe, vzajemne koristi in rast.
S tem, ko naše vrednote vključujemo v vse, kar počnemo, prispevamo k pozitivnemu razvoju svojega okolja.
Odgovornost
V NLB Skupini smo odgovorni do svojih strank, sodelavcev, deležnikov, lastnikov, poslovnih partnerjev ter do družbenega in naravnega okolja. Razumevanje strank in skrb za njihovo pozitivno uporabniško izkušnjo je naša temeljna odgovornost. Gre za razumevanje njihovih potreb ter z njimi povezanih tveganj zanje in za NLB Skupino. Skrbno in odgovorno gradimo partnerstva z vsemi, s katerimi vstopamo v poslovne odnose. Sodelavci smo drug do drugega ter do vseh deležnikov odgovorni, da delujemo strokovno, zavzeto in v medsebojnem spoštovanju. Zavezani smo k integriteti in se pogumno soočamo z izzivi. Z odgovornostjo skrbimo za ugled bančne in širše finančne dejavnosti ter izpolnjujemo svojo odgovornost tudi do širšega družbenega in naravnega okolja.
Poštenost in kredibilnost
Poštenje je osnova vsakega odgovornega delovanja, še posebej pa to velja v bančništvu. Zavezani smo k izpolnitvi obljub in doseganju ciljev. Delujemo pošteno in sledimo najvišjim etičnim standardom. Izpolnjujemo svoje obljube, dosegamo in presegamo pričakovanja svojih strank, poslovnih partnerjev, delničarjev, regulatornih in drugih pristojnih organov ter širše družbe. Sodelujemo v izvedbi strategije NLB Skupine in smo aktivno zavezani izpolnitvi strateških ciljev, v duhu kredibilnosti in poštenja. Opozarjamo na izzive in spodbujamo drug drugega, dokler ne dosežemo zastavljenih ciljev, saj se zavedamo, da bodo vse družbe v NLB Skupini uspešne le z združitvijo naših moči, znanj, izkušenj. Zavedamo se, da smo skupaj močni in najboljši.
Sodelovanje
Odprta komunikacija in sodelovanje predstavljata osnovo našega dela. Delujemo po sistemu, da najprej poslušamo, potem govorimo. Naše besede so vredne zaupanja. Jasno povemo, kaj lahko in česa ne moremo narediti. Aktivno iščemo in cenimo povratne informacije. Pravočasno in odkrito delimo informacije. Konstruktivno kritiko podajamo na spoštljiv in iskren način. V dobro NLB Skupine med seboj delimo znanje in se učimo drug od drugega. V komunikaciji smo preprosti in razumljivi. Ne bojimo se težkih vprašanj in naših nalog ne prenašamo na druge. V dobri veri in s strokovnostjo sodelujemo z vsemi deležniki.
Usmerjenost v rešitve in inovacije
Ustvarjamo rešitve in rešujemo probleme, z ustvarjanjem koristi in dodane vrednosti za naše stranke. Razumemo, da ima vsak problem v danem trenutku lahko več rešitev, zato smo pri iskanju najboljših rešitev inovativni. Tako dosegamo vzajemne koristi. Vlagamo v kompetence naših zaposlenih in kakovost delovnega okolja, kar prispeva k uspehu celotne NLB Skupine. Spremljamo sodobne trende in iščemo ter prepoznavamo nove, boljše načine in pristope k nudenju storitev in produktov za stranke. Inovativnost spodbujamo tudi na ravni procesov, organizacije in notranjega delovanja na splošno ter na ravni celovitih rešitev za stranke, vse v smeri izboljšanja uporabniške izkušnje (notranjih in zunanjih) strank, ustvarjanju dodane vrednosti naših produktov in storitev in izboljšanju dostopnosti le-teh.
Učinkovitost in enostavnost
Biti učinkovit pri vsakodnevnem delu je eden naših temeljnih ciljev. Strankam ponudimo učinkovite in inovativne rešitve ter dodano vrednost. S tem jim prihranimo čas in energijo. Optimiziramo naše procese, da lahko ekipe v NLB Skupini delajo učinkovito. Na ta način imamo več časa, ki ga posvetimo svojim strankam. Aktivno zmanjšujemo kompleksnost, da bi strankam omogočili enostavnejše poslovanje z nami, pri tem pa sledimo sodobnim tehnološkim rešitvam in sodobnemu tempu življenja.
Temeljna načela in pravila zaželenega ravnanja
Ravnamo etično
Vrednote: odgovornost, poštenost in kredibilnost.
Pravila ravnanja: ravnamo odgovorno, v skladu s pooblastili, spoštujemo pravila kodeksa.
Spoštujemo sodelavce in skrbimo za prijazno delovno okolje
Vrednote: sodelovanje, učinkovitost.
Pravila ravnanja: pošten in spoštljiv odnos do sodelavcev, ničelna toleranca do diskriminacije, prijazno in varno delovno okolje, skrb za varstvo osebnih podatkov zaposlenih.
Spoštujemo naše stranke
Vrednote: sodelovanje, usmerjenost v rešitve in inovacije, učinkovitost.
Pravila ravnanja: spoštovanje interesov strank, skrb za varovanje zaupnosti podatkov o strankah, profesionalen odnos, poštena obravnava pritožb strank.
Izogibamo se nasprotju interesov
Vrednote: odgovornost, poštenost in kredibilnost.
Pravila ravnanja: izogibamo se nasprotju interesov.
Preprečujemo nedopustne prakse
Vrednote: odgovornost, poštenost in kredibilnost, učinkovitost.
Pravila ravnanja: zavračamo podkupovanje in korupcijo, preprečujemo škodljiva ravnanja.
Upoštevamo zakonodajo in druga predpisana pravila
Vrednote: odgovornost, poštenost in kredibilnost, sodelovanje, usmerjenost v rešitve in inovacije, učinkovitost.
Pravila ravnanja: poslujemo zakonito, bojujemo se proti finančnemu kriminalu, varujemo zaupne in stroge informacije, ne zlorabljamo notranjih informacij, zavezani smo pošteni konkurenci.
Skrbno in etično ravnamo s sredstvi in premoženjem družb članic NLB skupine
Vrednote: odgovornost, poštenost in kredibilnost.
Pravila ravnanja: zaščita in racionalna uporaba službenih sredstev in virov, zaščita intelektualne lastnine.
Smo družbeno odgovorni
Vrednote: odgovornost, poštenost in kredibilnost.
Pravila ravnanja: spoštovanje človekovih pravic, skrb za družbeno okolje, okoljevarstvena ozaveščenost, komuniciranje NLB skupine, sodelovanje s pristojnimi organi.