Osebne finance Mikro podjetja in podjetniki Srednja in velika podjetja

Kaj je Rekono?

Za spletno stran v angleščini kliknite tu / For English version of these webpages click here >>

Rekono je družina rešitev in storitev za elektronsko identifikacijo, elektronske podpise in druge storitve zaupanja. Rekono je torej neke vrste vaša elektronska osebna izkaznica, ki vam omogoča varno elektronsko poslovanje.

Od 25. 4. 2022 dalje je za vstopanje v spletno ali mobilno banko pri N Banki potrebno opraviti povezavo oziroma prijavo z Rekono. Če Rekono računa še nimate, ga boste enostavno ustvarili v samem postopku povezovanja spletne in mobilne banke z Rekono računom (v postopku na prijavni strani v Rekono račun namesto "Prijava" izberite "Ustvari račun"). Od 25.4. dalje vam ni vam več potrebno ustvarjati Rekono računa na www.rekono.si (in tudi ne v aplikaciji Rekono OnePass), saj lahko Rekono račun po novem ustvarite v samem postopku prijave oz. povezovanja spletne ali mobilne banke N Banke z Rekono računom.

Pri ustvarjanju Rekono računa boste potrebovali: lastni e-poštni naslov, mobilno telefonsko številko, do katere imate dostop ter ime in priimek, slovensko davčno številko, datum rojstva in naslov stalnega prebivališča. Če slovenske davčne številke nimate, se za ureditev dostopa obrnite na vašega skrbnika na banki.

Rekono račun je vaša osebna digitalna osebna izkaznica, zato si dostop do Rekono varno shranite, predvsem pa ne pozabite vstopnega gesla, ki ste ga določili. Pri določanju vstopnega gesla odsvetujemo uporabo samodejnega generiranja vstopnega gesla. Torej ne prepuščajte spletnemu brskalniku, da ga samodejno ustvari, temveč vstopno geslo Rekono računa vedno ustvarite sami in si ga zapomnite.

V postopku ustvarjanja Rekono računa ali ob kasnejši prijavi z Rekono si tudi obvezno varno shranite PUK kodo, saj vam omogoča ponastavitev dostopa do Rekono računa v primeru, da pozabite vstopno geslo.

Po tem, ko ste Rekono račun uspešno ustvarili in povezali s spletno ali mobilno banko, priporočamo, da se prijavite z Rekono računom še v mobilno aplikacijo Rekono OnePass (na voljo v Google Play za Android in App Store za iOS). Tako se boste v spletno ali mobilno banko prijavljali lahko namesto z enkratno generiranimi gesli prek SMS sporočil enostavneje prek potisnih sporočil, prejetih na aplikacijo Rekono OnePass. Registracija Rekono OnePass na napravi pa prinaša še dodatno prednost in sicer boste z Rekono OnePass lahko ponastavili vstopno geslo, če ga po nesreči pozabite.

Za uporabnike digitalnih bančnih poti pri N Banki prehod na Rekono prinaša kar nekaj koristi:

1. Nove, varne in sodobne načine za prijavo in avtorizacijo z uporabniškim imenom in geslo ter drugim faktorjem, ki je lahko potisno sporočilo ali enkratno geslo v aplikaciji Rekono OnePass, varnostni U2F ključek, SMS žeton, kvalificirano digitalno potrdilo na napravi...,
2. Enotni avtentikacijski (prijava / registracija / avtorizacija) način na vseh digitalnih bančnih stičnih točkah (spletna in mobilna banka, namenski vmesnik, Flik Pay, Moja N Banka),
3. Kvalificirano digitalno podpisovanje dokumentacije v oblaku z Rekono in s tem možnost sklepanja širšega nabora poslov z banko na daljavo,
4. Možnost kvalificiranega digitalnega podpisovanja z Rekono tudi za osebne namene, možnost poslovanja tudi z drugimi poslovnimi subjekti, ki že uporabljajo Rekono (zavarovalnice, elektro podjetja, itn.). 

O vseh prednostih uporabe Rekono in o postopku povezovanja pa si preberite v nadaljevanju.


Prehod na Rekono v spletni in mobilni banki

Pripravite se na prehod

V N Banki e-identiteto Rekono že uporabljamo pri odpiranju transakcijskih in varčevalnih računov na daljavo (z video identifikacijo). S prehodom na Rekono za uporabo pri digitalnih bančnih poteh bomo tudi poenotili prijavo v vse digitalne bančne poti. Tako se boste z Rekonom enostavno prijavili v spletno in mobilno banko, aplikacijo za takojšnje plačevanje FlikPay, v namenski vmesnik za odprto bančništvo in uporabniški portal Moja N Banka.

S prehodom na Rekono smo pričeli v ponedeljek, 25. 4. 2022. Ob prehodu prosimo upoštevajte:

1. Preverite, da so vsi obstoječi avtentikacijski elementi in dostopi pod vašim izključnim nadzorom, tj. dostopi do spletne in mobilne banke ter nebančni avtentikacijski elementi, kot so USB ključki s kvalificiranimi digitalnimi potrdili, predvsem pa dostop do vaše Rekono e-identitete oz. Rekono računa, če ga že imate;
2. Prehod boste izvajali le prek obstoječe spletne ali mobilne banke - banka vam ne bo pošiljala nikakršnih posebnih aktivacijskih povezav za prehod. 

Postopek povezovanja spletne ali mobilne banke z Rekono


Povezovanje Rekono s spletno banko

Povezovanje Rekono z mobilno banko

Ustvarite Rekono račun že danes na www.rekono.si

Sam postopek povezovanja Rekono računa je sicer zelo enostaven in je opisan na povezavah Povezovanje Rekono s spletno banko oz. Povezovanje Rekono z mobilno banko. Enkrat, ko ste Rekono uspešno povezali s spletno in mobilno banko, bo stopnja zaupanja v vašo Rekono e-identiteto dvignjena na najvišjo stopnjo. Z najvišjo stopnjo e-identitete Rekono pa se boste nato lahko nemoteno prijavljali v digitalne bančne poti oziroma poslovali z banko na daljavo.

Če Rekono računa še nimate oziroma si ga ne boste ustvarili vnaprej, ga boste kljub temu lahko enostavno ustvarili tekom postopka povezovanja oziroma ob prvem povezovanju vaše spletne ali mobilne banke, pri čemer velja isto kot že opisano - potrebovali boste svoj lastni e-poštni naslov in dostop do mobilne številke, ter ime, priimek, DŠ, rojstni datum in stalni naslov. 

Pomembno!

1. Banka vam ob prehodu na Rekono ne bo pošiljala nikakršnih sporočil s povezavami za prehod

Banka vam pred ali med prehodom na nove Rekono prijavne načine za izvedbo prehoda ne bo pošiljala nikakršnih aktivacijskih podatkov ali posebnih povezav za prehod na Rekono, zato priporočamo, da ste zelo pozorni pri prejetih SMS in e-poštnih sporočilih. V zadnjem času smo (ne le pri naši banki, temveč banke v Sloveniji na splošno) namreč opazili porast tovrstnih zlonamernih sporočil, ki so videti, kot da bi jih poslala banka.

Prehod na Rekono iz spletne banke boste vedno izvajali prek same spletne oz. mobilne banke le na že znanih domenah oz. povezavah. V primeru spletne banke je to povezava, ki se prične z https://e.nbanka.si, v primeru mobilne banke pa prehod na Rekono vedno izvedete prek uradne aplikacije mobilne banke (Mobilna N Banka), ki ste jo prenesli iz uradnih trgovin Google Play, App Store ali Huawei App Gallery. Pri povezovanju spletne ali mobilne banke boste preusmerjeni tudi v spletno aplikacijo na strani ponudnika Rekono in ta je vedno na spletnem naslovu https://idp.rekono.si, kar bo vidno v URL vrstici brskalnika vedno, ne glede na to, ali se povezujete prek spletne banke ali pa prek mobilne banke. Tudi SMS sporočilo ob prijavi v Rekono račun bo poslano od pošiljatelja Rekono.

V primeru kakšnihkoli odstopanj od opisanega ali če ste prejeli zlonamerno ali sumljivo sporočilo, ki izgleda, kot da je od N Banke, na vaš e-poštni naslov ali v obliki SMS na vašo mobilno številko, nikakor ne klikajte na povezave v sporočilih in prosimo, da zadevo sporočite banki na info@nbanka.si ali s klicem v Kontaktni center banke.

Vedno preverite, da ste na zaupanja vrednih naslovih e.nbanka.si in idp.rekono.si ter svojih prijavnih podatkov ne vpisujte na kakršnih koli drugih spletnih naslovih.

2. Pravočasno zagotovite, da so pred prehodom (oz. ustvarjanjem Rekono e-identitete) vsi vaši obstoječi osebni avtentikacijski elementi izključno pod vašim nadzorom

Vaši dostopi do spletne ali mobilne banke morajo biti izključno pod vašim nadzorom, prav tako kvalificirana digitalna potrdila na varnih nosilcih. Če obstaja sum, da je za vaš avtentikacijski element izvedela ali ima dostop tretja oseba, morate tudi sicer (ne le za prehod na Rekono) vi ali zakoniti zastopnik poslovnega subjekta, če ste pooblaščena oseba zahtevati blokado vseh vaših digitalnih poti pri banki, dokler ne pridobite nazaj nadzora nad avtentikacijskimi sredstvi oz. so vam izdani novi avtentikacijski elementi. 



Potrebujete več informacij?

Pokličite nas na brezplačno telefonsko številko 080 22 65, kjer vam bodo svetovalci z veseljem priskočili na pomoč. Na voljo smo vam vsak delovnik med 8:00 in 19:30.