Phishing je poimenovanje za krajo podatkov, ki storilcu omogoči dostop do spletnih storitev in v skrajnem primeru tudi do denarja. V nadaljevanju preberite, kako prevaro prepoznati ter kako se zaščitite.
S prevaro phishing spletni goljuf pridobi osebna uporabniška imena in gesla za dostop do spletnih storitev, kot so elektronska pošta, Facebook in PayPal ter v najslabšem primeru do gesel za spletno banko, kjer vas lahko oškoduje tudi finančno.
Kako lahko prepoznate phishing sporočilo?
Tipična prevara phishing se prične z elektronskim sporočilom, ki naj bi ga poslala banka ali ponudnik neke spletne storitve. Obvestijo vas, da se morate zaradi preverjanja podatkov ali dodatnih ugodnosti prijaviti in ponovno vnesti svoje podatke. V sporočilu se nahaja tudi povezava na katero naj bi kliknili, vendar ta vodi na lažno spletno stran, ki je zelo podobna, morda skoraj identična strani legitimnega ponudnika.
Če na tej lažni, phishing strani vpišete geslo za dostop in druge osebne podatke, kot je na primer podatek o kreditni kartici, ste jih pravzaprav posredovali goljufu.
Preverite znake prevare v video vodiču, da se ne boste znašli v vlogi naivneža.

Ne posredujte podatkov prek elektronskih sporočil
Banka vas nikoli ne bi pozvala k pošiljanju osebnih podatkov prek elektronskih sporočil. In, čeprav je phishing v osnovi namenjen kraji podatkov za dostop do spletnega bančništva, imajo vrednost tudi drugi podatki, ki se vam na prvi pogled morda ne zdijo vredni stroge zaščite, na primer uporabniško ime in geslo za dostop do elektronske pošte.
Velika večina spletnih storitev namreč od vas zahteva registracijo, kjer si izberete uporabniško ime ali vpišete svoj elektronski naslov in določite geslo za dostop do storitve. V primeru, da geslo pozabite, vam spletno mesto na dani elektronski naslov pošlje spletno povezavo za nastavitev novega gesla.
Kdor ima dostop do vašega poštnega predala, lahko v vašem imenu dostopa tudi do storitev, pri katerih ste svoj elektronski naslov navedli pri registraciji.